Škoda Superb II

Dominik „Domino“ Matuštík

Obyčejný sedan s neobyčejným motorem. Řeč je o atmosférickém šestiválci o objemu 3.6 litrů pod kapotou této prezidentské limuzíny, kterou se Domino rozhodl proměnit v netradiční a stylový sedan, ale zachovat jistou eleganci, kterou nepochybně tento vůz má.

Začátky a první sraz, který mě pohltil...

Odjakživa jsem byl do aut nadšený a miloval jsem všechny úpravy aut. Po získání řidičského průkazu jsem nadšeně řídil kdy jen to bylo možné a po nějakém čase jsem začal s drobnými úpravami na svém prvním autě – Škoda Fabia II. Během prvního léta s ní jsem vystřídal 3 sady kol – no byl jsem za blázna. Nikdy ale nezapomenu na první sraz, kde jsem zavítal. Byl to sraz Sníženo.cz v Kopřivnici v roce 2016. Není to až tak dávno, ale nikdy nezapomenu, když jsem prohlásil, „Jednou si chci taky takhle upravit a vystavovat auto“. O měsíc později mě k tomuto koníčku donutilo Ukončení sezóny v Ostravě. Dalších pár měsíců uplynulo opravdu rychle a už v únoru 2017 se mi doma v garáži objevilo BMW E36 Coupe.

BMW E36 Coupe - rychlý start a rychlý konec…

Vcelku bez dlouhého rozmýšlení jsem si pořídil BMW E36 coupe 320i s úmyslem mít pěknou, decentně upravenou víkendovku. Ač celý rok 2017 bylo auto téměř sériové, na jaře 2018 se to hodně změnilo, hlavně díky klukům z Lower United, kteří mi obrovsky pomáhali, protože jsem se v těchto věcech neorientoval. Přes zimu na autě přibylo dost drobných úprav, ale hlavně vzduchový podvozek, vlastnoručně vyrobený netradiční přední spoiler a široké kola, které se ladily přesně s podvozkem, poté také velké GT křídlo a zadní difuzor. Vše šlo rychle a já si tak splnil mou touhu jezdit s autem na srazy. Největším zážitkem je pro mě účast na Tuning show Trojhalí a nebo Czillen am Grillen v Polsku, což byl také poslední sraz, kde jsem s E36 byl. Chtěl jsem se s autem stále posouvat, ale cítil jsem, že toužím po modernějším a prostornějším voze. Jelikož jsem kupce na mou E36 našel opravdu bleskově, neváhal jsem a auto jsem prodal v sériovém stavu. Mé nejoblíbenější fotky pořídil můj kamarád, Martin Srnka.

Nová etapa, proč zrovna Superb?

Po prodeji BMW E36 jsem věděl, že chci prostornější, modernější a výkonnější auto. Koncernový motor 3.6 FSI VR6 (označení V6) byl pro mě téměř jasnou volbou. Původní plán byl pořídit VW Passat CC. Od blízké osoby ale přišla neodmítnutelná nabídka na právě tohoto Superba, kterého jsem už dokonce řídil v roce 2016! Právě kvůli tomu, že jsem auto již znal, jsem neváhal a musel jej mít. Auto jsem si dovezl v sériovém stavu. Interiér byl špinavý a lak vykartáčovaný, takže mi bylo jasné, že mě čeká dost práce.

Shrnutí: Škoda Superb II, 3.6 FSI VR6 (V6), výkon 191 kW / 260 koní, DSG 6° převodovka, pohon 4×4

Plán byl jasný - úpravy na autě…

Plán byl jasný – udělat z obyčejného auta něco neobyčejného a zajímavého. Ihned po pořízení auta proběhly potřebné servisní úkony a další péče začala čištěním interiéru. Ačkoliv se blížila zima, už v říjnu jsem si domů dovezl 19″ Z-Performance kola a stavitelný podvozek AP. Začaly také úpravy výfuku odstraněním středového tlumiče a zahájila se také operace DARK MODE – lepení fólií na světla a všechny chromové prvky. Před zahájením sezóny proběhla také kompletní renovace laku u J.O. Garage a léto mohlo začít. Na autě ale nebylo mnoho úprav a proto jsem nebyl úplně spokojený…

Průběh sezóny 2019 a další úpravy…

Ačkoliv jsem Superba vlastnil krátce, svou netrpělivostí jsem potřeboval mít vše hned tak, jak bych si představoval. Krátce po zahájení sezóny jsem se rozhodl pro renovaci kol s lakováním do červené barvy, což samozřejmě vyvolalo vlnu smíšených názorů. S červenými koly také přibyla úprava brzd s logem Lower United. Po skvělé Tuning show Trojhalí následovala také rozsáhlejší zakázková úprava výfukového systému, kterou doplňovaly větší koncovky do nového agresivního difuzoru. Magnaflow výfuk dodal autu najednou úplně jiný projev a já se absolutně zamiloval do zvuku a projevu auta za jízdy, který mě dodnes nepřestává bavit. I přes skvělé fotografie od Tortilla prod je pro mě speciální přiložená fotka z Prague car festivalu od Ego zabíjí lidi, protože právě PCF byl pro mě sraz, kde jsem se chtěl opravdu moc dostat se svým autem.

Přípravy na sezónu 2020…

Po ukončení sezóny 2019 jsem věděl, že auto musí jít níže. Přišla proto změna podvozku z AP na H&R, který mi umožnil o více než 2 centimetry větší snížení – a že to stálo za to! Došlo také na změnu kol a to konkrétně na 20-ti palcové Rotiform RSE 8,5J, jejichž design jsem obdivoval už delší dobu. Změn na autě proběhlo ale více – uchycení SPZ na magnety, přední spoiler, lakování vnitřku předních mlhovek do černého lesku a také výrazná úprava hlavních světel, respektive výroba černých krytů, které světla kompletně zakrývají. O fotogalerii se opět postarali mí kamarádi Tortilla prod a Ego zabíjí lidi.

Plány do budoucna…

Vždy, když jsem si řekl, že je „toto“ ta poslední úprava, tak to pokračovalo dál. Co konkrétně na Superbu bude dál, sám nedokážu říci. V relativně krátké době jsem dospěl do fáze, kdy jsem s autem spokojen tak, jak je a proto bych si jej rád užíval a účastnil se co nejvíce srazů mi čas dovolí. Možné úpravy do budoucna jsou polepení auta, větší brzdy a nebo úpravy v interiéru. 

Za video, kde si Supa můžete prohlédnout i za jízdy, moc děkuji kamarádům z DEXTERITY WORKS.