Ford Focus ST (RS look)

Petr „Pietro“ Durčák

Sportovnější hot hatch, který přitahuje nejen svým vzhledem, ale také atraktivním motorem. Ford Focus ST, který díky RS bodykitu svým vzhledem zaujme oko každého automobilové nadšence a v rukou Pietra dostává ještě mnohem větší styl.

První sraz, první úpravy, první showcar

První auto, na kterém jsem dělal nějaké úpravy, byl Opel Astra G, ale více jsem se s úpravami vyřádil u svého prvního Ford Focuse mk2 po faceliftu. Auto jsem v roce 2010 pořídil jako nové s benzínovou 1.6 a bílou barvou. Celý příběh začal v roce 2011 prvním srazem ve Vyškově, kam jsme vyrazili s bandou přátel z Havířova a okolí. Na auto jsem postupně sehnal kompletní ST paket, který zahrnoval přední a zadní nárazník, boční prahy a zadní ST křídlo. V roce 2012 přišlo první snižování se stavitelným podvozkem FK Automotive a následné různé změny kol a několik dalších úprav. V roce 2016 jsem ze stavitelného podvozku přešel na podvozek vzduchový, což na autě udělalo hodně velkou změnu, ale podobně zásadní změna přišla také v roce 2018, kdy se na autě udělalo kompletní lakování na žlutou perleť ze vzorníku Ford. Novou barvu na autě doplnily také nové kola JapanRacing JR18 se šířkou 9,5J a přední splitter od firmy Maxton. Největším úspěchem s tímto autem pro mě byla účast na polském srazu Raceism v roce 2017 (foto č.3)

Změna auta - splnil jsem si sen...

V roce 2018 jsem se s předešlým Focusem rozloučil a přišel čas na to, abych si splnil jeden ze svých snů. Od kamaráda jsem dostal nabídku, která nešla odmítnout. Jednalo se o Ford Focus ST v kompletním RS paketu. Díky RS paketu, byl tento Focus ST oproti sérii značně širší a vizuálně agresivnější. Zadek auta doplňuje nádherné křídlo a výraznější boční prahy opticky snižují auto na první pohled. Proto jsem zde ani neměl nad čím přemýšlet a auto jsem si okamžitě vezl do své garáže.

Auto bylo motorově v sériovém stavu a nabízelo tedy 240 koní s 5-ti válcovým 2.5 turbo motorem. 

Provedené úpravy a aktuální situace...

První úpravou bylo pořízení nových kol. Na auto jsme sehnali kvalitní a lehké kola OZ Racing Superturismo LM o velikosti 19“ a šířce 9,5J. Téměř současně se do auta už instaloval vzduchový podvozek, který doplnila jednotka Airlift Performance V2. Poté jsme vyřezávali kapotu pro instalaci výdechů pro lepší větrání motorového prostoru. Mnoho dalších exteriérových úprav na autě nepřibylo, ale více se dbalo na motorový prostor a špičkovou péči pro něj. Na výfuku byly provedené úpravy, které výrazně změnily a zlepšily zvuk auta, který mě aktuálně neskutečně baví. Do motorového prostoru přibylo otevřené sání, které skrze nádechy v kapotě výrazně doplňuje zvuk auta za jízdy. Na autě je aktuálně nově vlastnoručně vyráběný přední splitter a došlo také na změnu podvozku – vzduchový podvozek šel do světa a na autě je stavitelný podvozek MTS Technik.

Na autě se v poslední době nepracuje v takovém tempu, jaké bych si představoval. Důvodem je, že aktuální prioritou je pro mě stavba rodinného domu, kterému věnuji veškerý svůj čas a úsilí.