BMW E39

Kuba Gaj

Kuba posouvá svůj projekt BMW E39 neustále na další a další úroveň. Cesta plná zásadních změn na celém autě doprovází srazová podoba od decentních úprav k maximálně snížené leštěnce a pokračuje až k aktuálnímu jedinečnému racing stylu.

Cesta od Nissana k BMW…

Auta se mi začali líbit už za útlého mládí, kdy jsem si v garáži po škole opravoval motorky a těšil jsem se, až přijde den, kdy dostanu řidičský průkaz na auto. Jako první auto jsem vlastnil Nissan Silvia S12, kterou jsem po půl roce bohužel rozbil. S druhým autem ale přišly i první tuningové úpravy – taková klasika, jako široké disky s úzkými pneumatikami. Po nějakém čase jsem pořídil svůj aktuální projekt BMW E39 523i.

První úpravy na BMW E39 a první sezóna…

Pořízení E39 bylo pro mě zajímavé. Nikdy jsem nechtěl BMW řady 5, nicméně jsem poslechl svou přítelkyni a kamarády, a jednoho krásného dne jsme sedli do auta a jeli přes celou ČR pro BMW E39, která se mi zalíbila hned na první pohled. Ihned po přivezení auta domů se auto uvedlo do plně funkčního stavu a začalo se přemýšlet nad tím, co se provedou za první úpravy a změny. Jako první přišly na auto kola a stavitelný podvozek. S touto podobou auta jsme se dostali na Zahájení sezóny na Polygonu Libros a nějaké další lokální BMW srazy.

Velké množství změn a zážitky z halových srazů…

Po nějakém čase jsem si řekl, že stříbrné auto se mi okoukalo a zvažoval jsem lakování se změnou barvy. V tu správnou chvíli jsem poznal správného člověka na svém místě, který mi se vším poradil – tímto bych chtěl současně poděkovat Danovi, za vše s čím mi pomohl, protože nebýt jeho, auto by nevypadalo tak, jak vypadá. Domluvili jsme se tedy na lakování do barvy Candy bordo RED a řešili jsme pár dalších věcí, jako vzduchový podvozek s jednotkou Airlift Performance 3P, třídílné kola Brock B9 a jiný interiér z BMW E38, kompletní dodělání BMW M-Paketu včetně zrcátek. Následně bylo auto připraveno na sezónu 2018, kdy jsme také byli přijati na Maďarský sraz AMTS, což nás nejvíce potěšilo po dřině, která se přes zimu na autě odvedla. Byla to pro mě taková odměna za dobře odvedenou práci. Také jsme se účastnili domácí halové akce Tuning show Trojhalí 2018.

Sezóna 2019 ve znamení technických změn…

Přípravy na sezónu 2019 se moc nepovedly vzhledem k osobním problémům, takže se z auta prodal vzduchový podvozek, kola Brock se nahradila jinými a vyměnil se motor z benzínového šestiválce 2.3 litrů na 2.8 litrů. Instalovaly se nové nerezové svody a vyráběl se duplex výfuk, aby auto mělo také nějaký zajímavý zvuk. Během sezóny 2019 se nic moc zásadního s autem nedělo. Odjezdil jsem pár srazů a to mě motivovalo připravit více změn na sezónu 2020, aby se auto dostalo zpět na lepší úroveň.
Přiloženou galerii nafotil TORTILLA PROD. na Tuning show Trojhalí 2019.

Změny na autě do racing stylu pro rok 2020…

Přípravy na sezonu 2020 začaly perfektně. BMW se přelakovalo do nového designu v racing stylu, udělal se rám a sportovní sedačky, které jsou přešité do alcantary, stejně jako některé doplňky v interiéru. V interiéru také přibyl polorám v červeném laku, který doplňuje sportovní vzhled sedaček. Lakoval se také motorový prostor, přičemž se kompletně přetěsnil motor a převodovka. Došlo i na kompletní generálku přední a zadní nápravy.