Alfa Romeo Giulietta

Denis Křivoň

Láska k italským autům a výběr neobvyklého auta pro denní provoz. To byl pouze začátek příběhu, který píše Denis se svou Giuliettou. Elegantní italský hot hatch, který na cestách zaujme nejednoho autíčkáře nejen skvělým zvukem, ale i skvělým vzhledem.

Krůček po krůčku k tuningovému světu

Už od dětství jsem choval určitou vášeň k autům, prošel jsem si érou automobilových magazínu až po virtual tuning. Úpravy aut začaly až potom, co jsem získal řidičský průkaz a začal jezdit v tátově Fiatu Punto. Auto jsem si přivlastnil a začal lehce upravovat. Začalo to zatmavením světel a bílými LED žárovkami, kde to jen šlo. Navštěvoval jsem zejména různé menší, lokální srazy nadšenců na parkovištích.

Po nějaké době jsem si pořídil Fiat Stilo s naftovou 1.9 JTD, kde kromě vizuálních úprav začaly první „performance“ vylepšení. Fiatek dostal hybridní turbodmychadlo, větší vstřiky, sportovní výfuk a posunulo se z 85 kW na dobrých 140 kW. V té době jsem ve svém okolí neměl téměř nikoho kdo by mi mohl pomoci a vše jsem vyhledával vlastní silou, takže se ladilo “na koleni”.. Možná to auto mělo větší potenciál. Časem jsem se dozvěděl o velkém srazu, který pořádala banda jménem Lower United na Librosu v Ostravě.
Byla to opravdu podívaná, pro mě první sraz v takovém měřítku. Později toho roku jsem měl možnost navštívit zatím pouze jako návštěvník Tuning show Trojhalí pořádaný stejnou partou, kde jsem zjistil jak auta mohou vypadat a řekl jsem si, že tady jednou musím stát.

 

Třetí "Ital" v garáži byl jasnou volbou...

Jelikož můj začátek byl poměrně italský při pořizování dalšího auta jsem se nebál jít stejnou cestou a začátkem roku 2017 mi v garáži přistála Alfa Romeo Giulietta s benzínovým motorem 1.4 Multiair 125 kW, kterým disponují také auta značky Abarth. Auto jsem používal pro denní přemisťování po dobu dvou let a nebyla taková možnost, ani čas upravit do podoby jakou jsem si představoval. Po uplynutí té doby jsem pořídil garáž v okolí bydliště, kde to všechno začalo. Rozhodl jsem se, že auto dostanu do srazové podoby, jelikož těchto aut na našich cestách příliš nejezdí a proto mě lákalo, jak výjimečné může být. Vše začalo decentní úpravou jako je výměna masky za facelift, odstranění všeho chromového pomocí černé folie, snížené pružiny a hezčími koly. Jak šel čas pořídily se splittery Maxton Design, zadní difuzor zn. Lester a další drobnosti.

Výrazné úpravy na sezónu 2019...

Už si přesně nepamatuji kdy přesně to bylo… Ale jako by to bylo roky, kdy jsem poznal Domina, který se podílel velkou části na tom jak auto vypadá dnes a uhnal mě k úpravám do kterých jsem se nikdy nehodlal pouštět s cílem vystavit Giuliettu na akci Tuning show Trojhalí. Ač jsem nasadil nově zrenovované 18” kola na auto, Domino mě neustále hecoval k 19” o kterých jsem si říkal že budou nejezditelné (avšak dokud člověk nezkusí – nezjistí). Na ránu zrovna přišel podvozek od značky AP Sportfahrwerke, se kterou měl Domino zkušenost na Superbu a ceně při Black Friday nešlo odolat. Teď už se auto začínalo stávat ocenitelným nejen pro nadšence italských vozů.

Kosmetické úpravy v detailingové garáži...

Abych byl se vzhledem auta spokojený nejen na fotkách, ale i na přímém slunci, dostal péči taky lak a komu jinému na leštění karoserie auto svěřit než vyhlášený J.O. Garage z ostravska? Lak měl hodně defektů a nevěřil jsem svým očím, když jsem po několikadenním leštění laku auto viděl. Konečně vynikly červené třpytky, které jsou na tomto autě originálně a na slunci lak házel úžasné odlesky.

Velký servis motoru a ladění výkonu...

S úpravami exteriéru došlo také ke zvýšení výkonu. Dohnalo mě k tomu z větší části prasklé těsněním pod hlavou. Rozhodli jsme se motor v ten moment ošetřit a kompletně vyčistit od karbonu. Po vyčištění vany a celého motoru se daly nové pístní kroužky, šály, hydroštely a samozřejmě se srovnávala hlava. Když jsem měl jistotu, že je motor ve 100% kondici, rozhodl jsem se navýšit sériových 170 koní. Přišla úprava hardwaru – větší intercooler, 3” downpipe od BaqExhaust a kompletní 2.5” duplex výfuk na zakázku od Performance Exhaust Systems společně s 60 mm otevřeným sáním RamAir, Oil catch can, vylepšená diverter valve na turbu od GofastBits, zkrácené řazení a další menší věci. Jednotka je na závěr naladěná specialisty pro tento motor, řeckým úpravcem MTD (Multiair Tuning & Development). Nechtěl jsem výkon tlačit na limity konstrukce motoru, proto se odladilo rozumných 225 koní pro běžný provoz.

Sezóna 2020 - první velké akce s Giuliettou

Během sezóny 2020 jsme s vyrazili na SELECTION2020 pořádanou skupinkou HARDCORE HATERS, kde jsem vyrazil poprvé na takhle kvalitní akci s Giuliettou. Větším srazem, kde jsme vyrazili prakticky napříč celou ČR byla akce THE EVENT pořádaná bandou NEVERSTOCK.

Dalším cílem pro mě byl Prague Car Festival, před kterým mě napadlo něco, co jsem si chtěl alespoň vyzkoušet. Vymysleli jsme livery polep na styl Alitalia. Bylo to šílené… Polep se realizoval v den akce, dorazili jsme tam jako poslední účastníci těsně před uzavřením bran. S výsledkem jsem byl nadmíru spokojen a auto bylo vystaveno v hale na největší automobilové show v ČR společně se zbytkem party Lower United.

Co změnit na rok 2021?

Sezóna 2020 byla u konce a já přemýšlel, s čím přijít na další sezónu. Udělal jsem ale něco, co mnoho lidí nepochopilo, ale pro mě to mělo svůj důvod. Lákalo mě jezdit znovu s autem v nenápadném stylu, proto šel celý polep dolů. U černého auta zanikaly šedé 19”, proto jsem věděl, že musím auto zvýraznit právě koly. Na řadu přišla změna kol – zakoupil jsem výrazně stříbrné 19” kola Haxer v rozměrech 8.5J ET30 s pneumatikami 225/35/19. S touto podobou auta jsem byl opět o něco spokojenější a ač byla sezóna 2021 vlivem situace kostrbatá, podařilo se mi zúčastnit se na domácí akci na ostravském Librosu, kde jsem měl možnost podílet se i na organizaci. Ve větším počtu jsme s bandou vyrazili také na polskou akci ROW CAR SHOW 2021 do Rybniku a na úžasný sraz v horském prostředí jménem Beskidzka Integracja

Čas na změnu, aktuálně na prodej

Více než 4 roky s tímto autem ve mě probudilo nadšení k tuningu, ale i k úpravám aut… A ač se budu loučit s velmi těžkým srdcem, pociťuji, že je čas na změnu…

Sezóna 2021 se blíží ke konci a na konci srpna Giulietta odjíždí k nové majitelce. Jelikož se zachová vzhled vozu, jaký je, budu doufat, že se s autem budu i v budoucnu schopný setkat na srazu.